Probiotikai sveikiems suaugusiems: nauda ar išpūstas burbulas?

Jau nebekyla abejonių, kad sveika mikrobiota yra kritiškai svarbi sveikatai. Daugelis tyrimų atskleidė, kad probiotiniai papildai yra naudingi gydant virškinamojo trakto sutrikimus, tokius kaip kolitas, viduriavimas, Krono liga ir dirgliosios žarnos sindromas1. Be to, vis daugiau mokslinių tyrimų rodo, kad probiotiniai papildai gali būti naudingi ne tik virškinimo traktui, bet ir burnos ertmės sveikatai, taip pat sergant kvėpavimo takų infekcijomis, esant egzemai, šlapimo pūslės ir makšties infekcijoms ir psichikos sutrikimams, tokiems kaip nerimas, depresija ir šizofrenija2,3,4. Tačiau vis dar kyla abejonių, ar probiotiniai papildai yra naudingi „sveikiems suaugusiems“ ar tai tik išpūstas burbulas.

 

Tyrimo „Probiotinių papildų apžvalga sveikiems suaugusiesiems: nauda ar mitas?“ autoriai apžvelgė nuo 1990 iki 2017 metų publikuotus 45 klinikinius tyrimus apie probiotikų naudojimą sveikiems suaugusiesiems5. Autoriai pranešė, kad visus tyrimus galima suskirstyti į 5 pagrindines sritis, atsižvelgiant į probiotikų teikiamą naudą. Apžvelgtose studijose nagrinėjamos šios sritys: mikrobiomo pokyčiai (15 tyrimų), imuninės sistemos atsakas (16 tyrimų), kraujo lipidai ir/arba širdies ir kraujagyslių sistemos ligų rizikos sumažėjimas (14 tyrimų), virškinamojo trakto diskomfortas (11 tyrimų) ir moterų reprodukcijos sveikata (4 tyrimai).

 

Bendri rezultatai parodė, kad probiotiniai papildai sveikiems suaugusiesiems gali sukelti trumpalaikį probiotiniuose papilduose esančių bakterijų padermių koncentracijos padidėjimą. Remiantis tyrimų duomenimis, probiotikai gali padėti pagerinti imuninės sistemos reakciją, išmatų konsistenciją, žarnyno peristaltiką ir makšties laktobakterijų koncentraciją. Nebuvo pakankamai įrodymų, patvirtinančių probiotikų vaidmenį kraujo lipidų tyrime.

 

Išvadose autoriai teigia, kad remiantis per pastaruosius 27 metus atliktų tyrimų, susijusių su probiotikų vartojimu sveikiems suaugusiesiems, rezultatai rodo, kad probiotikų vartojimas gali būti naudingas sveikų suaugusiųjų imuninės, virškinamojo trakto ir moterų reprodukcinės sveikatos sistemose.

 

Natūropato Dr.Ross Pelton analizė ir komentarai:

Noriu atkreipti dėmesį į du svarbius dalykus, susijusius su šiuo tyrimu, ir jo pateiktais rezultatais.

  1.      Sveikata yra kontinuumas: atminkite, kad sveikata nėra tiesiog ligos nebuvimas. Daugeliui net ir sveikų žmonių visada yra galimybių gerinti savo sveikatą vienu ar kitu aspektu. Atliekant tyrimus apie probiotikų vartojimą sveikiems asmenims nustatyta, kad probiotiniai papildai gali pagerinti virškinamojo trakto sveikatą, imuninės sistemos funkciją ir moterų reprodukcinę sistemą. Taigi, probiotikų dėka sveiki žmonės gali tapti dar sveikesni.
  1.      Probiotikų nauda yra laikina: buvo įdomu ir svarbu sužinoti, kad sveikiems žmonėms vartojant probiotikus, jų teikiama nauda yra trumpalaikė ir praeinanti. Taip yra todėl, kad bakterijų padermės probiotiniuose papilduose, kaip taisyklė, nėra tokios pat, kurias individai turi kaip savo įgimtą mikrobiomą. Probiotinių papildų bakterijos gali suteikti sveikatinančios naudos maždaug 7–10 dienų laikotarpiui, kol jos keliauja ir “užsilaiko” virškinamajame trakte. Kadangi probiotiniuose papilduose esančios bakterijų padermės skiriasi nuo mūsų įgimtų individualių bakterijų, šios įgytos bakterijos negali veiksmingai prisitvirtinti prie žarnyno gleivinės ir kolonizuotis.

Tiesą sakant, tyrimo „Naudingos probiotikų savybės“ autoriai nurodė:

„Nuolatinis oraliai vartojamų probiotikų vartojimas yra būtinas, nes probiotikų kolonizacija dažniausiai yra kintanti6”.

 

Išvada. Probiotiniai papildai gali būti naudingi sveikatos problemų turintiems asmenims IR sveikiems suaugusiems. Tačiau manoma, kad probiotikų nauda yra trumpalaikė, nes oraliai vartojamos bakterijos nėra šeimininko įgimtos bakterijos. Tai reiškia, kad probiotiniuose papilduose esančios bakterijos greičiausiai negalės kolonizuotis ir išlaikyti gyvybingumo ilgesnį laiką.

Todėl, iš esmės, probiotiniai papildai gali suteikti naudos sveikatai, tačiau jie turi būti vartojami nuolat, kad būtų jaučiamas pastovus poveikis bei nauda sveikatai.

Kadangi dabar sveikas mikrobiomas yra pripažįstamas ir įvardijamas kaip vienas svarbiausių sveikatą reguliuojančių aspektų, turime edukuoti žmones apie tai, kaip svarbu kasdien naudoti aukščiausios kokybės probiotikus, pvz., Dr.OHHIRA® formulę, tam, kad išlaikytume sveiką mikrobiomą.

Šaltinis: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29581563

__________

1 Verna EC and Lucak S. Use of probiotics in gastrointestinal disorders: what to recommend? Therap Adv Gastroenterol. 2010 Sep;3(5): 307-319.

2 Reid G. (2012). Extra Intestinal Effects of Prebiotics and Probiotics. GR Gibson and RA Rastall (Ed.), Prebiotics: Development & Application. New York; John Wiley & Sons, Ltd.

3 Foster JA and McVey Neufeld KA. Cut-brain Axis: how the microbiome influences anxiety and depression. Trends in Neurosciences. 2013 May;36(5):305-312.

4 Severance EG, et al. Probiotic normalization of Candida albicans in schizophrenia: A randomized, placebo-controlled, longitudinal pilot study. Brain Behav Immu. 2017 May;62:41-45.

5 Khalesi S, et al. A review of probiotic supplementation in healthy adults: helpful or hype? European J Clin Nutr. March 26, 2018;

6 Shi LH, et al. Beneficial Properties of Probiotics. Trop Life Sci Res. 2016 Aug;27(2):73-90.