Kaip žarnyno bakterijos gali padėti išlaikyti norimą svorį?

Jūs sportuojate, mažinate savo maisto porcijas ir saldumynų kiekį, o kaip pastaruoju metu elgiatės su savo žarnyno bakterijomis? Jei manote, kad klausimas skamba keistokai, pagalvokite dar kartą. „Mes nustatėme, kad žarnyno mikrobiologinė sudėtis yra lemiamas veiksnys norint kontroliuoti savo svorį“, - teigia Gerard E. Mullin, Baltimorės „Johns Hopkins“ ligoninės medicinos mokslų daktaras ir knygų autorius.

Didžiojoje dalyje žarnyno mikrobiotos dominuoja dviejų tipų bakterijos: firmikutai ir bakteroidai. Tyrimai parodė, kad nutukę žmonės paprastai turi žymiai didesnį kiekį firmikutų, o lieknesnių žarnyne dominuoja bakteroidai. Kaip gi veikia šie du bakterijų tipai?

„Firmikutai yra nepralenkiami paverčiant maistą energija ir skatinant riebalų kaupimąsi organizme“ - teigia mokslų daktaras William DePaolo, Mikrobiomo mokslų centro direktorius ir terapeutas iš Vašingtono medicinos centro universiteto Sietle.

Be to, firmikutai padeda gaminti serotoniną - laimės hormoną. Todėl manoma, kad kuo daugiau valgome, tuo labiau klesti riebalų saugojimą skatinančios bakterijos; jos skatina serotonino  gamybą, o tai pagerina jūsų nuotaiką, ir susidaro užburtas ratas, kuomet troškimas valgyti sustiprėja dar daugiau.

„Tuo tarpu bakteroidai veikia visiškai kitaip: jie skaido augaliniuose ingredientuose esantį atsparųjį krakmolą ir skaidulines medžiagas, paversdami juos energija, kurią organizmas gali panaudoti iš karto, todėl ji nevirsta riebalais“ - teigia DePaolo.

Todėl jūs ir jūsų mikrobiota yra tai, ką valgote. „Keičiant savo mitybą ir dietą, galite pakeisti ir savo žarnyno bakterijas“, - sako tyrėjai.

Štai paprastas receptas, kaip pasiekti ar išlaikyti sveiką ir norimą svorį:

Tapkite užkietėjusiu žolėdžiu

Bakteroidai maitinasi skaidulomis ir atspariu krakmolu, kurios gausu daržovėse. Tyrimai parodė, kad laikantis vegetariškos ar Viduržemio jūros dietos, padidėja bakteroidų ir sumažėja firmikutų. Viename iš atliktų tyrimų nustatyta, kad suvartojant papildomus 14 gramų skaidulų per dieną galima netekti maždaug keturių svarų svorio per mažiau nei  keturis mėnesius.

Nepamirškite probiotikų

Tai nėra magiškos piliulės, kurių dėka per naktį atsikratysite nepageidaujamais kilogramais, tačiau Mullin sako, kad kai kurie probiotikų štamai, tarp jų ir Lactobacillus gasseri, Lactobacillus plantarum ir Lactobacillus paracasei, gali netiesiogiai skatinti svorio mažėjimą, nes padeda slopinti riebalų absorbciją.

Venkite antibiotikų

Šie žudikai sunaikina ne tik ligą sukėlusius patogeninius mikrobus, bet ir gerąsias mūsų žarnyno bakterijas. Jei jau gydytojas skiria antibiotikus, skirtus šlapimo takų infekcijai ar streptokokui gydyti, Mullin rekomenduoja vartoti kefyrą ir fermentuotus maisto produktus, pvz., tempė, raugintus kopūstus ir kimči, kurie neleis visiškai nealinti žarnyno.

Šaltinis: www.oprah.com/health_wellness/the-link-between-gut-bacteria-and-weight#.WyGoEvGYkJY.twitter